Jesteś tutaj:

Rok: 2022



GRUPA A

   IVi/2

   IVi/1

   II D

   IVEp

GRUPA B

   I AE (dz)

   I AD (chł)

   III i

GRUPA C

   II e

   III ei

   II AD (dz)

   IV ms

GRUPA D

   IV AD

   III A (dz)

   II i/1

   III AE



PRZEBIEG ZAWODÓW w dniu 20.12.22; miejsce – PAWILON SPORTOWY

Grupa C i D rozpoczynają zawody o godz. 9.40 (pierwszy mecz o godz. 10.00)

Grupa A i B rozpoczynają zawody o godz. 11.10 (pierwszy mecz o godz. 11.30)

 

WSZYSTKICH ZAWODNIKÓW OBOWIĄZUJE OBUWIE ZMIENNE ORAZ KOSZULKI W JEDNOLITYCH KOLORACH!!!!

    Szachy to skomplikowana gra planszowa, której podstaw łatwo się nauczyć, ale bardzo trudno ją opanować. Ludzie grają w szachy od trzynastego wieku.  Zasady gry na dwóch graczy zaczęły być rozgrywane dopiero 500 lat później. Ta ponadczasowa rozrywka pasjonuje także uczniów naszej  szkoły. 8 grudnia 2022 odbył się I Szkolny Świąteczny Turniej Szachowy. W zawodach wystartowało 28 uczniów z różnych klas. Zawody zostały rozegrane w systemie szwajcarskim na dystansie 7 rund. Sędziami zawodów byli Pan Michał Kowalczyk oraz Pan Andrzej Sikorski. Warto podkreślić, że Pan Michał Kowalczyk to sędzia II klasy sędziowskiej, zawodnik wielu prestiżowych zawodów, m.in. z ostatnich miesięcy: Mistrzostwa Świata Kolejarzy Szachistów – Bułgaria 2022 r., PGNiG TERMIKA-PUCHAR POLSKI W SZACHACH, Bydgoszcz 8-9 października 2022 r., Memoriał  Krzysztofa Kulińskiego 19 listopada 2022 – III miejsce, Mistrzostwa Włocławka w szachach błyskawicznych – 3 grudzień 2022 r. – II miejsce.
Rywalizacja przebiegała bardzo sprawnie i na bardzo wysokim poziomie. Po czwartej rundzie nastąpiła krótka przerwa. W kolejnych zaczęli wyłaniać się już najlepsi zawodnicy. Ale dopiero ostatnia runda zadecydowała o  zwycięstwie.
Wyniki I Szkolnego Turnieju Szachowego:
I miejsce – Kazimierz Garus z kl. Iem
II miejsce –  Wiktor Szafoni z kl. IAE
III miejsce – Kacper Żurawicz z kl. II I/1
Zdobywcy miejsc 1-3 otrzymali pamiątkowe dyplomy, medale i nagrody rzeczowe. Wszyscy pozostali zawodnicy drobne nagrody rzeczowe. Organizatorem zawodów było Stowarzyszenie Edukacyjno-Sportowe „STASZIC KUTNO”.

     5 grudnia 2022 r. w naszej szkole odbył się „V MIĘDZYSZKOLNY PRZEGLĄD ŚWIĄTECZNYCH PIOSENEK W JĘZYKU OBCYM” przygotowany przez p. Sylwię Czaplińską, p. Agnieszkę Rybczyńską oraz p. Renatę Pawlak.
Razem z naszym gościem, panią Wicestarostą Magdaleną Krupińską-Kotulską, w miłej atmosferze, przy pachnącej lasem choince i migocących światełkach mogliśmy wysłuchać świątecznych piosenek w wykonaniu uczniów szkół podstawowych z powiatu kutnowskiego z klas I-VIII. Uczestnicy zaprezentowali się wspaniale.

Nagrody zdobyli:

W grupie uczniów z klas I-III:
I m-ce zajęła Michalina Śmigielska, uczennica kl. III z SP Nr 9 w Kutnie z piosenką „Jingle Bell Rock”;
oraz zespół w składzie: Filip Jatczak, Barbara Pińkowska, Antoni Sokołowicz, Lena Orzelska, uczniowie kl. III z SP Nr 7 w Kutnie z piosenką „We wish you a Merry Christmas”;
II m-ce zajęły dwa zespoły, pierwszy w składzie: Martyna Bartczak, Nina Habasińska, Zofia Ratajczak, uczennice kl. III z SP Nr 9 w Kutnie, z piosenką „Noel c’est comme un rythme de jazz” oraz drugi zespół w składzie: Wiktoria Matusiak-Pilarczyk, Gabriela Bakura, Lena Adamczyk, uczennice kl. III z SP Nr 7 w Kutnie z piosenką „Last Christmas”;
III m-ce zajęła Lena Tomaszewska, uczennica kl. III z SP Nr 9 z piosenką „Feliz Navidad”.

W grupie uczniów z klas IV-VI:
I m-ce zajęła, uczennica kl. VI Lena Klembalska z SP Nr 9 z piosenką „Happy Christmas”;
II m-ce zajęły ex aequo dwie uczennice, pierwsza z kl. VI Alicja Dziuba z SP Nr 7 z piosenką „Mary did you know” oraz druga z kl. VI Julia Nowacka z SP Nr 7 z piosenką „Silent Night”;
III m-ce zajął zespół uczennic z kl. IV – Urszula Kwiatkowska-Drelichowska, Lena Żakowska, Julia Żakowska z SP Nr 6 z piosenką „Last Christmas”;
Wyróżnienie otrzymał zespół uczennic z kl. V – Zuzanna Grabowska, Hanna Grabowska, Wiktoria Pietrzak, Antonina Nawrocka z SP Nr 7 z piosenką „Last Christmas”.

W grupie uczniów z klas VII- VIII
I m-ce zajęła uczennica kl. VIII Anna Marciniak z SP Nr 1 z piosenką „Stille Nacht”;
II m-ce zajęła uczennica kl. VIII Oliwia Ładzikowska z SP w Kaszewach Dwornych z piosenką „Silent Night”;
III m-ce zajęły ex aequo dwie uczennice, pierwsza z kl. VIII Michalina Kamińska z SP w Gołębiewku z piosenką „Holly Jolly Christmas” oraz druga z kl. VIII Zuzanna Zamorowska z SP w Gołębiewku z piosenką „Mary did you know”;

Wyróżnienie otrzymały dwa zespoły uczennic, pierwszy z kl. VII – Julia Miksztal, Gabriela Ziółkowska z SP Nr 5 z piosenką „All I want for Christmas is you” oraz drugi zespół uczennic z kl. VIII – Wiktoria Maruszewska, Justyna Kruszyna, Justyna Marciniak, Marta Szczodrowska z SP Nr 5 z piosenką „Rockin’ Around the Christmas Tree”.

Gratulujemy!

Dziękujemy uczniom, którzy zadbali o umilenie czasu grą na gitarze, w czasie kiedy obradowało jury, a także tym, którzy zadbali o słodki poczęstunek dla młodszych kolegów.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      25 listopada uczniowie naszej szkoły zaprezentowali program słowno-muzyczny pt. „O romantyzmie i romantykach…” wpisujący się w obchody Roku Romantyzmu Polskiego. Przypomniano, że w 1822 r. w Wilnie ukazały się „Ballady i romanse” A. Mickiewicza zawarte w tomiku poetyckim, który wyznaczył początek polskiego romantyzmu. To właśnie wtedy zrodziła się epoka, w której tworzyli wybitni artyści, myśliciele, rozwinięto programy niepodległościowe, wypracowano i utrwalono najważniejsze cechy pozwalające nam przetrwać nawet najdramatyczniejsze próby zniszczenia narodu. Program uświetniły teksty czołowych twórców polskiego romantyzmu – Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego, a także mistrzowsko wykonane przez uczennice naszej szkoły utwory muzyczne. W występie udział wzięli: Maria Adamiak (kl. 1D), Nikola Ścibor (kl. 1D), Adam Biliński (kl. 1D), Michał Olkiewicz (kl. 1D), Ola Gajewska (kl.1 AE), Maciej Frątczak (kl. 1AE), Maja Syska (kl. 3E), Zuzanna Pierścieniewska (kl. 4E), Natalia Andrysiewicz (kl. 3E), Natalia Bińkowska (kl. 3E), Natalia Wasielewska (kl. 3E), Gabriela Witkowska (kl. 3E), Marcel Łabęcki (kl. 4i1). O prezentację multimedialną i sprzęt nagłaśniający zadbali: Gabriel Kaźmierski (kl. 4i2) i Piotr Walczak (kl. 4i2). Program został przygotowany pod kierunkiem p. Anny Chmieleckiej. Gościem specjalnym w tym dniu była Pani Wicestarosta Powiatu Kutnowskiego Magdalena Krupińska-Kotulska.

 

KONKURS NA LOGO SZKOLNEGO KOŁA WOLONTARIATU

 

Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły

do udziału w konkursie na opracowanie najlepszego znaku graficznego (logo)

dla Szkolnego Koła Wolontariatu 

w Zespole Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica w Kutnie.

 

      W dniu 18 listopada br. uczniowie klasy IIe i IIIei wraz z panią Renatą Pawlak, Ewą Pawłowska, Agnieszką Rybczyńską oraz Michaliną Wawrzyniak pojechali do Torunia. Wycieczkę rozpoczęli od warsztatów pt.” Dogadaj się” w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, podczas których uczniowie ćwiczyli odróżnianie hejtu od krytycznej opinii. Dowiedzieli się co czuje ofiara przemocy słownej oraz jakie konsekwencje zachowania ponosi hejter. Rozwijali również umiejętność radzenia sobie w konfliktowych sytuacjach. Po warsztatach uczniowie zwiedzali specjalną wystawę dedykowaną nastolatków pt. „Ścieżki dorastania” składającą się z trzech ścieżek: ścieżka emocji, ścieżka dojrzewania i ścieżka społeczno-kulturowa. 
Ścieżka społeczno-kulturowa: stanowiska składające się na tę ścieżkę zwiedzania wprowadzą odbiorcę w kontekst zagadnień związanych z procesem enkulturacji – społeczno-kulturowego dorastania jednostki. Dorastanie zostanie pokazane jako proces samouświadomienia poprzez zrozumienie społecznych wzorców zachowań związanych m.in. z płcią kulturową, zrozumienie roli jaką ma budowanie poczucia własnej wartości i wyjątkowości, a także poszukiwanie sposobów wyrażenia własnej osobowości poprzez twórczość i doświadczenie sztuki. Zwrócona zostanie uwaga na interesujące młodych zjawiska związane z eksperymentowaniem z własnym ciałem, czy symbolikę rytuałów przejścia pomiędzy wiekiem dziecięcym i dorosłością.  Podkreślona zostanie wspierająca rola najbliższego otoczenia młodego człowieka, jego rodziny, podczas przejścia przez okres dorastania.
Ścieżka emocji: stanowiska tej ścieżki pozwolą młodym ludziom nauczyć się rozpoznawać emocje, właściwie je nazywać, rozładowywać i wyrażać. Dzięki temu możliwa będzie akceptacja przez nich skrajnych często emocji wieku dojrzewania. Młody człowiek, zamiast koncentrować się na „standardowych” problemach dorastania, zyska możliwość poświęcenia większej uwagi swojej aktywności intelektualnej i kulturalnej czy eksperymentom w dziedzinie sztuki.
Ścieżka dojrzewania: stanowiska tej ścieżki zaspokoją naturalną ciekawość okresu dojrzewania związaną z biologiczną sferą życia człowieka w sposób delikatny. Dzięki żartobliwym eksponatom pozwoli nabrać dystansu do problemów dojrzewania fizjologicznego i spojrzeć na nie z boku. Różnorodna tematyka stanowisk, niezależnie od pogrupowania ich w ścieżki tematyczne służące do zwiedzania indywidualnego i grupowego, pozwoli na realizację lekcji wychowawczych, czy lekcji wychowania do życia w rodzinie, zarówno zaproponowanych przez Centrum jak i lekcji prowadzonych przez nauczycieli-opiekunów grup szkolnych.
W trakcie wycieczki nie zabrakło również spaceru wśród gotyckich zabytków i skosztowania tradycyjnych pierników.
Ostatnim punktem wycieczki była alternatywna lekcja w-fu na trampolinach. W doskonałych humorach wróciliśmy w godzinach wieczornych do Kutna. 

      Zaproszenie do naszej szkoły przyjął Pan Tadeusz Bawej –  Mistrz Pszczelarski, miłośnik pszczół, który pracuje z nimi od 40 lat. Spotkanie było bardzo interesujące. Uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawostek z życia tych bardzo pracowitych owadów. Na wstępie nasz gość stwierdził, że pszczół nie należy się bać. Pszczelarze używają dymu do ich uspokojenia, gdy zbierają miód.
Pszczoły miodne są ważnymi zapylaczami kwiatów, owoców i warzyw. Mieszkańcy ula podzieleni są na trzy typy – królową, trutnie i robotnice. Ta pierwsza jest najważniejsza i jedyna,  a jej zadaniem jest znosić jajka z których wykluwa się nowa generacja pszczół. Może ich znieść  nawet 2500 tyś. dziennie. Truteń to samiec, istota dość leniwa, a w dodatku zużywa spore ilości cennego pszczelego mleczka🙁. Pszczoły to wspaniali lotnicy, prędkość lotu to 25km/h. Pszczoły miodne potrafią także tańczyć. Gdy robotnica wraca do ula, porusza się po „ósemce” wskazując kierunek źródła pożywienia. Każda pszczoła ma 170 receptorów, co oznacza, że ma wspaniały węch. A ponadto one wcale nie śpią. Spędzają nieruchomo noc, oszczędzając energię na kolejny dzień.
Pan Bawej przyniósł ogromny słoik miodu, którym mogliśmy się częstować. Był bardzo słodki i zdrowy. Zawiera enzymy, witaminy i minerały. Pszczoły miodne są jedynym owadem, który produkuje żywność spożywaną przez człowieka. Na koniec spotkania nasz gość potwierdził słowa Einsteina: „Kiedy wyginie pszczoła, rodzajowi ludzkiemu pozostaną już tylko cztery lata”. Bardzo dziękujemy za cenne informacje o pszczołach, z niecierpliwością czekamy na kolejną wizytę w naszej eko-pracowni.

Do góry

Facebook
YouTube
Instagram
Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica w Kutnie